Szkolenia dla kelnerów w Centrum Techniki Kulinarnej

doramSzkolenia doskonalące warsztat zawodowy są niezwykle ważne w gastronomii. Doświadczony pracownik, który doskonale radzi sobie z obsługą gościa i kindersztubą, a dodatkowo bez zarzutu przyjmuje reklamację jest na wagę złota. Mądrzy restauratorzy wiedzą, że ich biznes to nie tylko wykalkulowana strategia ale przede wszystkim ludzie – i warto inwestować w ich rozwój.

Wielu osobom niezwiązanym z branżą gastronomiczną może się wydawać, że praca kelnera jest banalna. Przecież wystarczy podać napoje, pełne talerze, potem wszystko zabrać i podliczyć rachunek, napiwek i podziękować za wizytę. Jednak w ten sposób mogą myśleć jedynie osoby, które nigdy nie miały nic wspólnego z obsługą klienta i nie mają pojęcia o tym, jak funkcjonuje restauracja.

Tymczasem prawdziwa praca kelnera polega na robieniu wrażenia, także profesjonalnego. To swoisty teatr, który nawet najwybredniejszego gościa ma wprowadzić w dobry nastrój. Dlatego tak istotne jest nastawienie kelnera, dokładna znajomość karty i oferty restauracji.  To kwestia profesjonalizmu – kelner sprzedaje produkt, którym jest posiłek, powinien więc znać jego skład, wielkość i szacowany czas oczekiwania na podanie. Kelner powinien także wiedzieć, czy można wymieniać dodatki towarzyszące daniu oraz jakie składniki zawierają potrawy. Gdy tego zabraknie – często negatywne wrażenie klienta jest już niemożliwe do uratowania.

„Najdroższą rzeczą w restauracji jest puste krzesło. Zróbmy wszystko aby nigdy nie zdarzyło się, że gość odwiedza naszą restauracje dwa razy – pierwszy i ostatni. Profesjonalny i wyszkolony kelner to gwarancja sukcesu finansowego restauracji. Nawet najlepiej przyrządzone i pięknie wyglądające potrawy nie są w stanie wymazać nieprzyjemnej sytuacji i nieprofesjonalnego serwisu, opieszałej czy niegrzecznej obsługi. Z drugiej strony niezbyt udane potrawy mogą być uratowane przez profesjonalną obsługę. Jednak te umiejętności powinny być odpowiednio wyszkolone” – podkreśla Jerzy Morawski – Mistrz dyplomowany w zawodzie kelner oraz  Head Waiter i Training Champion w Hotelu Marriott.

Najbliższe, profesjonalne szkolenie dla kelnerów obędzie się w Centrum Techniki Kulinarnej DORAM i poprowadzi je właśnie Jerzy Morawski. Uczestnicy będą mieli okazję doskonalić się w zakresie organizacji pracy na stanowisku, metodach sugestywnej sprzedaży, technice obsługi klienta od powitania do pożegnania oraz  serwisu specjalnego w metodzie francuskiej. Dodatkowo  spotkanie uatrakcyjni mini kurs sommelierski z historią wina, winifikacją, rodzajami szczepów i najlepszych regionach winiarskich oraz dekantacja i degustacja.

Jak przekonać szefa aby zgodził się na szkolenie? Wystarczy mu przypomnieć, że podniesienie jakości obsługi leży w jego interesie ale też  kucharzy, menadżerów i kelnerów restauracji. Zadowolony klient doceni nie tylko pyszne i piękne danie, ale również należycie poświęcony mu czas. W efekcie zostawi wyższy napiwek, a do restauracji powróci z przyjemnością i to w niedługim czasie.

 

Data: 27.10.2015, 9:00-17:00

Miejsce: Centrum Techniki Kulinarnej, Racjonalizacji 5, Warszawa

FB wydarzenia: https://www.facebook.com/events/149469832068926/